Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy przedsiębiorca wprowadza 
w błąd, a kiedy narusza dobre obyczaje

11 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | Marta Wysokińska
Marta Wysokińska radca prawny w K&L Gates Jamka sp. k.
źródło: Rzeczpospolita
Marta Wysokińska radca prawny w K&L Gates Jamka sp. k.

Uczciwa reklama powinna mieć pozytywny charakter. Oznacza to, że jej treść ma zachęcać 
do nabywania towarów reklamodawcy, nie zaś zniechęcanie do kupowania produktów konkurencji

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zawiera zaledwie kilka, z pozoru prostych artykułów. Jednak jej interpretacja może nastręczać sporoproblemów. Wskazówek interpretacyjnych należy szukać w orzecznictwie sądów. Ponieważ tematyka ta jest trudna, sprawy dotyczące nieuczciwej konkurencji trafiają również przed Sąd Najwyższy.

Często przedsiębiorcy spierają się na przykład o swoje reklamy, a to właśnie ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie stanowiła podstawę roszczeń w zakresie reklam wprowadzających w błąd, czy też reklam naruszających dobre obyczaje. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na następujący wyrok Sądu Najwyższego.

Łamią zasady

Sąd Najwyższy ostatecznie rozstrzygnął spór dotyczący reklamy zaistniały pomiędzy Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych a spółką akcyjną L. Towarzystwo Ubezpieczeń (I CSK 498/11).

Powód – Izba Pośredników zarzucił pozwanemu Towarzystwu Ubezpieczeń, że reklamy przez nie stosowane w prasie, Internecie oraz telewizji łamią zasady uczciwej konkurencji.

Reklamy te przedstawiały smutnych aktorów w różnych sytuacjach, a takim obrazom towarzyszył np. komunikat „W całej Polsce agenci...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9509

Wydanie: 9509

Spis treści

Życie Warszawy

Zamów abonament